טיפים לקידום אתרים – קצת טיפים מהנסיון שלנו :
קידום אתרים מתחלק לקידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. אלו הם שני חלקים מתוך השלם, לכל אחד יש את המשמעות שלו ואת החשיבות שלו ויש לשלב בין שניהם. אם אתם הולכים לאיבוד, להלן כמה טיפים לקידום אתרים.
טיפ ראשון – מחקר מילות מפתח
אחד מהיסודות של קידום האתרים ולכן גם הראשון בין הטיפים לקידום הוא מחקר מילות מפתח; המחקר משמש אותנו גם לקידום ממומן וגם לקידום אורגני. מילות המפתח שיעלו מן המחקר בסופו של דבר ישולבו בתגיות המטא, בתיאור האתר ובתכנים שלו. כך מנועי החיפוש יוכלו לסווג את האתר ואת הדפים שלו ולהציג אותו בתוצאות החיפוש לפי ההקשר של החיפוש. אם אנו מדברים על קידום ממומן, מילות המפתח חשובות גם כן. אנו משלמים לגוגל בשביל להציג את האתר שלנו בצורה מובלטת עבור חיפושים של מילים או צירופי מילים מסוימות. כאשר אתם מבצעים את מחקר מילות המפתח אל תפסלו את ביטויי הזנב הארוך שאולי מדורגים נמוך מבחינת היקף החיפושים. אם הטמעה נכונה של ביטויי זנב ארוך באתר שלכם תוכלו לגלות שהחלק העיקרי של התנועה מגיע דווקא מביטויים אלו.
טיפ שני – מהירות האתר
מי שאין לו רקע בקידום אתרים לפעמים מופתע לראות שמהירות האתר מופיעה במסגרת טיפים לקידום אתרים;ישנם אנשים החושבים שמהירות האתר היא סוג של משתנה בלתי תלוי אך האמת שזה ממש לא כך. גוגל אינה רוצה להפנות גולשים לאתרים איטיים אשר פוגעים בחוויית המשתמש. האתר יכול להיות מאוד רלוונטי למילות החיפוש אך כאשר הוא עובד לאט בגוגל יודעים שהגולשים לא אוהבים זאת ולכן מדרגים את האתר נמוך. הסיבה לאיטיות האתר יכולה להיות קשורה לשרתי האחסון, לקוד האתר ולסיבות אחרות. חייבים לטפל בנושאים אלו על מנת לשפר את מהירות האתר ובכך לשפר את דירוג האתר.
טיפ שלישי – אתרים רספונסיביים
בעבר גלשנו באינטרנט באמצעות מחשבים ואחר כך הופיעו הטלפונים החכמים והטאבלטים. צורות הגלישה השונות גרמו לבעיות טכניות בצורה שבה האתר מוצג בפני הגולש. בכל זאת יש הבדל גדול בין צפייה מהמחשב לבין הטלפון הנייד. אתרים רספונסיביים הם אתרים המתאימים למדיות שונות ואותם ניתן לראות ממכשירים שונים. אחת הבעיות בקידום אתרים היא שגוגל אינה מפרסמת את אלוגריתם החיפוש ושיטת דירוג האתרים שלה, כמובן להגן על מנוע החיפוש מפני מניפולציות. אבל לפעמים גוגל נותנת לנו טיפים לקידום אתרים ומפרסמת הצהרות בנוגע למדיניות שלה. בהחלט גוגל הצהירה כי היא נותנת עדיפות לאתרים רספונסיביים.
לכן חשוב מלכתחילה לבנות אתר רספונסיבי שיתאים לכל מכשירי המובייל ובכך האתר יקודם בצורה מהירה יותר בגוגל מכיוון שהוא מתאים לכל המכשירים שמהם גולשים.
טיפ רביעי – שימוש בתמונות
תמונות הן לא סתם תוספת גרפית, הן בהחלט משפיעות על הצורה בה גוגל מסווגת את האתר ולכן הזכרנו אותן בטיפים לקידום. בנוסף רבים מבצעים חיפושים ויז׳ואליים, דבר המגביר את החשיבות של תשומת לב לנושא התמונות. חשוב לסווג היטב את התמונות באמצעות תיאור, שם הקובץ והתגיות השונות.
טיפ חמישי – עדכון האתר
אם הקמתם אתר חדש ושילמתם לבונה אתרים ואולי מקדם אתרים להקים לכם אתר לתפארת זה עוד לא הסוף. גם אם האתר מלא בתכנים זה עדיין לא מספיק. בהחלט מנוע החיפוש נותן חשיבות לכמות התכנים אך הוא מסתכל גם על עדכניות התכנים במטרה לתת לגולשים חוויה טובה יותר. למשל אם אתם מחפשים טיפים לקידום אתרים, בוודאי שרשימת טיפים שנרשמה לפנה כמה שבועות יותר רלוונטית מרשימת טיפים שנרשמה לפני 10 שנים.
טיפ שישי – אין זבנג וגמרנו
חשוב להבין שבחמש טיפים לקידום אתרים לא ניתן לכסות את הנושא וכמובן שאין מדובר בפרויקט חד פעמי. קידום אתרים הוא פעולה שיש לבצע באופן קבוע. גם אם לאחר כמה חודשי עבודה הגעתם למקום הראשון בגוגל לא מובטח לכם שתישארו שם. ישנם אתרים מתחרים שממשיכים להשקיע ולנסות להגיע למקום הראשון והם עלולים לדחוק אתכם משם.