קידום אתרים בגוגל- חשוב לכל אתר
כל עסק קטן או גדול בעל אתר באינטרנט, חייב לעשות קידום אתרים בגוגל. קידום אתרים בגוגל נעשה בצורה של קמפיין דרך הזרוע המרכזית של גוגל, שהיא הכלי הפרסומי המוצע היום למפרסמים והוא גוגל אדוארדס.
גוגל אדוארדס עומד לרשות המפרסמים כדי להרים קמפיין בגוגל. הקמפיין מורכב מסדרה של מודעות המכילות מילות מפתח. הגולשים יגיעו אליהם כאשר יקלידו את מילות המפתח הללו. המודעות הן התוצאות הראשונות המפרסמות לאחר הקלדת שאילתה בתחום מסוים.
אם לדוגמה אתם מחפשים טכנאי מזגנים, ויש קמפיין בגוגל של חברת מזגנים, אז המילים תיקון מזגנים הוא בוודאי ביטוי מפתח שמופיע בחלק מן המודעות וייתכן שגם בכולן. כאשר אתם מקלידים את הביטוי זהה, גוגל מעלה בתוצאות החיפוש שלו גם קמפיינים שבמודעות שלהם יש את מילות המפתח האלה, וגם אתרים שבתכנים שלהם מופיעים המילים הללו.
ראשית יופיעו המודעות עם ביטויי המפתח ואחר כך האתרים עם ביטויי המפתח, והנוכחות שלהם בדף הראשון היא בגלל הקידום האורגני שעושים לאתרים אלה.
מדוע עושים קידום אתרים בגוגל?
האינטרנט עמוס במיליוני אתרים. כדי שהאתר שלכם יבלוט, אתם חייבים להביא לידיעת הגולשים את העובדה שהוא קיים. איך עושים את זה? באמצעות קידום אתרים בגוגל. זהו קמפיין שחושף אתכם מיד בפני גולשים, גורם להם לראות את המודעות שלכם. הם יכולים להתעניין במה שיש לכם למכור וגם להפוך ללקוחות שלכם. אם לא תעשו קמפיין קידום אתרים בגוגל, אף אחד לא ידע שאתם קיימים בכלל.
אם אתם רוצים להביא אליכם לקוחות חדשים, לשמר את הלקוחות הקיימים, להשיק מוצרים להביא גולשים לאתר שלכם, אתם חייבים להשתמש בפרסום בגוגל. רק כך תוכלו להגיע לאותם אנשים שמחפשים בדיוק את מה שיש לכם למכור.
חשוב לעשות את הקמפיין באמצעות סוכנות דיגיטלית שתדע ליצור קונספט לקמפיין, לבנות מודעות נכונות עבורכם וגם להחליט מתי מעלים את המודעות ואיך מגיעים לקהלי היעד, כל זאת כדי להגיע לתוצאות מוצלחות עם הקמפיין.
קמפיין PPC– Pay Per Click
קמפיין קידום בגוגל ממומן נקרא גם PPC שפירושו Pay per Click. שלם על הקלקה אחת. כלומר. כאשר אתם מעלים קמפיין בגוגל והוא נעשה בצורה של מודעות (אין דרך אחרת לעשות קמפיין בגוגל), גוגל אדוארדס הזרוע המבצעת של הקמפיין קובעת כמה תשלמו על כל קליק שגולשים ילחצו על המודעה שלכם. ייתכן מצב בו מספר אתרים ירצה להשתמש באותן מילות מפתח שאתם גם מעוניינים להכניס במודעות שלכם, ואז מתבצע מכרז מטעם גוגל והמפרסם שהציע את העלות הכי גבוהה הוא זה שהמודעות שלו יופיעו ראשונים בעמוד של גוגל.
הגולשים שמקליקים על המודעות אמורים להגיע או לאתר של המפרסם או לדף נחיתה שהופק במיוחד לצורך הקמפיין. זה יכול להיות דף נחיתה על הקמת חנות חדשה, מכירת חיסול, מבצע לסוף עונה ועוד. כלומר הקמפיין נועד כדי לבשר איזו שהיא בשורה חדשותית בטווח הקצר. לעתים הקמפיין נעשה לחשיפה באופן כללי, ואז סביר להניח שדרך המודעות יגיעו הגולשים לאתר המפרסם. כאשר הם ישאירו פרטים בטופס צור קשר באתר הם יוגדרו כ"לידים" ואם הם גם יהפכו ללקוחות הלידים יהפכו ל"המרות".
אין דרך אחרת היום לעשות קידום בגוגל. יש לזה כמה יתרונות בולטים:
* גוגל מזהה את האתר שלכם.
* הגולשים רואים את המודעות שלכם ומקליקים עליהם.
* מבכל זמן נתון תוכלו שלדרג או לעצור את הקמפיין.
* תוכלו להגיע לקהלי היעד ולעניין אותם במה שאתם משווקים.