מילות מפתח הם אחד הדברים הבסיסיים ביותר בקידום אתרים; הן רלוונטיות עבור קידום אורגני והן עבור קידום ממומן. כאשר הגולשים מחפשים משהו בגוגל הם בעצם מקלידים מילות מפתח; זוהי יכולה להיות מילה בודדת או צירוף של מילים. מנוע החיפוש משתמש באלוגריתם אשר נועד להביא לגולש את התוצאות המתאימות ביותר לחיפוש שלו. לצורף הפשטות, אם מילות החיפוש הן ״דירות להשכרה״ אז גוגל יציג לגולש אתרים בהן מופיע הצירוף או שיש להן קשר כל שהוא לצירוף המילים. נכון שזה לא הפרמטר היחידי והדבר קצת יותר מורכב אך זה מספיק בשביל להבין את הרעיון. בחירת מילות המפתח היא דבר חשוב בכל קידום אתרים. הן משמשות לתיאורי המטא, מאמרים המופעים באתר וגם לצורך קידום ממומן.
בחירת מילות מפתח
לצורך בחירת המילים משתמשים בכלי מילות מפתח המבצע ניתוח טכני, אך אין זה תחליף להיגיון הבריא של מקדם האתרים. נראה שעדיין אין כלי מילות מפתח מושלם שיכול להחליף את ההיגיון והאינטואיציה. אחד הכלים, אך בהחלט לא היחידי, הוא גוגל אדוורדס. זהו כלי של גוגל אשר נועד לעזור לכם למצוא את מילות המפתח המתאימות. הכלי נועד על מנת למצוא מילים אשר ישמשו אתכם בקידום ממומן, אך בהחלט אותן המילים מתאימות גם לקידום אורגני.
כלי מילות מפתח מאפשר לכם לנתח את האתר, את האתרים המתחרים ואת החיפושים שעושים הגולשים על מנת למצוא את מילות המפתח המתאימות ביותר. הכלים מציגים לכם סטטיסטיקות לגבי החיפושים של מילות המפתח.
ישנן מילות מפתח בהן התחרות קשה, כלומר ישנם הרבה אתרים אשר עושים בהן שימוש, מן הסתם אלו הן גם מילות חיפוש פופולריות במיוחד. מסיבה זו חשוב למקד מאוד את מילות המפתח לנישה הספציפית שלכם ולכל מה שמייחד את העסק. אם לדוגמה יש לכם חנות פרחים, מילת המפתח ״חנות פרחים״ היא כללית מידי ובין עשרות או אולי מאות חנויות הפרחים בארץ תתקשו להגיע למקום הראשון. אך אם תמקדו את מילות המפתח יותר, למשל ״חנות פרחים טבריה״ התחרותיות פוחתת וקל יותר להגיע למקום ראשון בגוגל.
מילות מפתח לפי שיטת זנב ארוך
את תיאוריות הזנב הארוך אסביר לכם דווקא מתחום המכירות. אתרי אינטרנט המוכרים מוצרים אולי עושים רווח גדול עבור כל יחידה של מוצר פופולרי במיוחד. אך כאשר מתבוננים על התמונה הכללית מגלים שחלק ניכר מההכנסות מגיע דווקא מהפריטים הפחות פופולריים שאולי הרווח ליחידה הוא קטן. אך כאשר 80 אחוז מהלקוחות קונים את הפריטים הפחות פופולריים זוהי הכנסה משמעותית. באותו האופן ניתן להתייחס למילות המפתח בגוגל. מילים מסוימות הן פופולריות מאוד אך חלק ניכר מהחיפושים מגיע מצירופים מורכבים וארוכים. במקום לחפש ״חנות נעליים״, אנשים רבים מחפשים ביטויים ״חנות נעליים תל אביב מבצעים״. אם תעשו מחקר מילות חיפוש תראו שהביטוי חנות נעליים הוא אחד הביטויים שאותם מחפשים הכי הרבה, אבל 80% מהחיפושים הם צירופים שונים של זנב ארוך. לכאורה על פי הניתוחים של מילות המפתח נראה שאין טעם להשקיע במילות מפתח אלו אך ההפך הוא הנכון.
מה עושים עם מילות המפתח?
את מילות המפתח יש להטמיע באתר האינטרנט באמצעות תכנים, כותרות ותיאור מטא. כמו כן יש להשתמש בהן ברשתות החברתיות מכיוון שמנוע החיפוש של גוגל בהחלט מצליב מידע. מומלץ להתרכז במילות מפתח עיקריות המפנות לדף הבית ומילות מפתח יותר ספציפיות עבור דפים שונים באתר. כמובן שאין להציף את האתר במילות מפתח שהופכות כל תוכן למאולץ ולא ממש מעניין לקריאה. יש להשתמש בהן במינון סביר. ואל תשכחו שלא מספיק שהמילה תהיה פופולריות, צריך שבאמת תהיה לה משמעות וקשר הגיוני לאתר שלכם.