נפרט כאן על ארבעה סוגי קישורים עיקריים :
- קישורי FOLLOW – קישורים שאנו מקבלים מאתר חיצוני המאפשר לעכבישים של גוגל להגיע דרך הקישור לאתר שלנו ובכך מעלה את איכות הקישור היוצא אלינו. קישורי FOLLOW הם הקישורים המומלצים ביותר.
- קישורי NO-FOLLOW – בדומה לקישורי FOLLOW אלו גם קישורים שאנו מקבלים מאתר חיצוני אך השוני הוא שהכבישים של גוגל חסומים לגישה מהקישור היוצא ואין להם את האופציה להגיע לאתר שלנו דרך האתר המקשר.
- קישורים רעילים – קישורים מאתרים לא איכותיים שגוגל לא מדרג אותם כאתרים טובים, יכול להיות גם אתרי ספאם למיניהם. עלינו להמנע מקישורים מאתרים אלו מכיוון שקישורים כאלו פוגעים לנו באופן ישיר בקידום אתר. כאשר אתרים לא איכותיים מקשרים אלינו גוגל מבין שהאתר שלנו גם הוא לא איכותי ולהפך.
- קישורי פוטר – קישורי פוטר הם למעשה קישורים היוצאים מאתרים חיצוניים אלו וממוקמים בפוטר של אותם אתרים. מה שגורם למעשה לאתר לקשר אלינו מספר רב של פעמים וזה לא טוב. חשוב לבדוק שאין קישורי פוטר שמקשרים לאתר שלנו מכיוון שגם יחס בין הדומיין המקשר למספר הפעמים שהוא מקשר הוא יחס חשוב בפרופיל הקישורים.
מלל הקישורים וחלוקה נכונה
מלל הקישורים הוא פרמטר חשוב בפרופיל הקישורים שלנו, כלומר הטקסט שרשום בקישור אלינו.
זה יכול להיות הURL של האתר, יכול להיות מילות הנעה כמו לחץ כאן, קרא עוד וכו’, יכול להיות המוצר אותו אנו מוכרים כגון “טלויזיה LCD” כשם הקישור. אנחנו צריכים לשים דגש ש70% ממלל הקישורים יהיה כתובת הURL של הדף אליו אנו מקשרים ו30% יהיו מילות הנעה ושם המוצר/השירות אותו אנו מוכרים. כך הפרופיל נראה טבעי מאוד ויקודם מהר בגוגל.
חלוקת הקישורים החיצוניים הנכנסים לאתר לפי דפים –
כאשר אנו מכניסים קישורים לאתר שלנו אנחנו צריכים לדעת כיצד לחלק את הקישורים בצורה נכונה לפי הדפים שיש לנו באתר. דף הבית הוא הדף שיקבל את מירב הקישורים מכיוון שהוא הדף החזק ביותר באתר ובאופן אינדיווידואלי דפים חזקים אחרים יקבלו קישורים נוספים בהדרגה מהדף החשוב ביותר לפחות חשוב. כמובן שדפים שאינם חשובים כלל לא צריכים קישורים אלא רק דפים מרכזיים אותם אנו בוחרים לקדם.
חלוקת הקישורים הפנימיים לדפים אותם אנו רוצים לקדם –
נושא חשוב לא פחות הוא הקישורים הפנימיים באתר שלנו. למעשה הדפים המקשרים מאחד לשני.
בכדי שנוכל להגיד לגוגל איזה דפים הם בעלי הסמכות הגבוהה ביותר נצטרך להראות לו זאת בעזרת קישורים פנימיים ובכך לעלות את הסיכוי שהם יקודמו.