אם אתם מחפשים מקדם אתרים לעסק שלכם או רק רוצים להבין מה זה מקדם אתרים ומה הוא למעשה עושה בעת עבודתו, הכנתי עבורכם הסבר על דרך משל שיתן לכם להבין בדיוק מה תפקידו ומעשיו של מקדם האתרים.
תכירו את שמעון, בחור רווק שעבר מחיפה לירושלים והחליט להשתקע שם.
שמעון בחור עם תכונת אופי מאוד בולטת, הוא תמיד רוצה להיות במרכז העניינים, רוצה שיכירו אותו, שידעו מי הוא ושיהיה לו שם טוב בקרב הסובבים אותו!
לכן, שמעון התחיל לפעול מספר פעולות כדי לספק את התוצאה הרצויה, קודם כל בדק את התרבות בעיר החדשה, ראה מה האנשים החשובים והמכובדים ביותר בעיר לובשים, אוכלים, איך הם מסתפרים, איך הם מתנהגים והחליט לעשות פעולות בכדי להדמות להם כדי להראות אדם חשוב בעיני הסביבה.
אז כאמור לקח לשמעון מספר שבועות לבדוק את הנושא לעומק והלך לרכוש חליפות יוקרתיות, לאכול מאכלי גורמה, להסתפר בדומה לבני העיר החשובים, לדבר בשפה יפה ומכובדת ולהתנהג בנימוסים מופתיים, כך כל מי שראה את שמעון מהצד מאוד התרשם מהחיצוניות!
אבל היי, חיצוניות זה לא הכל בחיים נכון? האם שמעון הוא לא רק פרצוף יפה ואדם מנומס? האם הוא גם אדם טוב?
זה בדיוק הדבר הבא ששמעון עשה, אבל איך אומרים בפולנית? שוואייה שוואייה (לאט לאט), הוא התחיל להרשים את הדיירים בבניין החדש שאליו הוא עבר, קודם כל כדי שידעו מי הוא, הוא תלה שלט גדול על הדלת שלו ובה הוא רשם את שמו ואפילו הרחיב בעוד כמה מילים על מי הוא ומה הוא.
שמעון החל לעשות מעשים טובים וליצור קשרים עם דיירי הבניין, עזר להם בכל מיני נושאים, נתן להם פתרונות לבעיות שלהם, שמעון הוא אדם מאוד יצירתי!
וכך לאט לאט החלו דיירי הבניין להעריך את שמעון ולאהוב אותו! כמו כן לשמעון שלנו לא מספיק שם טוב בקרב דיירי הבניין בלבד לכן החל לפעול באותה שיטה גם בקרב השכונה, עד שנעשה לו שם טוב כבר בכל העיר כולה!
זה הסיפור על שמעון שלנו, עבר תהליך ארוך שדרש ממנו לא מאט עבודה והתאמצות, אבל לבסוף הצליח! היום בירושלים כולם מכירים ואוהבים את שמעון! אדם חשוב, מכובד, מנומס והכי חשוב איכותי עם לב טוב!
אז שמעון למעשה הוא האתר שלכם!
כאשר האתר שלכם עולה לרשת, זה כמו שמעון שעבר לעיר חדשה, אף אחד לא מכיר אותו! אף אחד לא ראה אותו בעבר! אף אחד לא נחשף אליו!
מקדם האתרים תפקידו לבצע פעולות בדיוק כמו ששמעון ביצע על מנת לרכוש לאתר שלכם שם טוב ברחבי הרשת ולגרום לגולשים להתאהב בו!
אז בתור התחלה, אנחנו רוצים לוודא שהאתר שלנו קודם כל עומד בסטנדרטים של האתרים החשובים והטובים ברשת, לכן נסתכל על אתרים מתחרים חזקים, נלמד מהם נקודות טובות, איך הם נראים, על מה הם מדברים, באיזה מילות מפתח הם משתמשים וכו'.
לאחר שביצענו סקר שוק נרחב אצל המתחרים שלנו, נוכל להתחיל לעבוד על האתר שלנו ולהכין לו תשתית טובה ונכונה ל-SEO.
ברגע שאנו סגורים שהאתר שלנו הוא אתר טוב, מכובד, ידידותי למשתמש, רספונסיבי, ללא תקלות, עם תוכן טוב ומעניין שמדבר על מילות מפתח רלוונטיות נוכל להתחיל לעבוד על ה"פנימיות" של האתר, כי כמו שאמרנו חיצוניות זה לא הכל בחיים 🙂
נצטרך למעשה לגרום לגוגל לחשוב עלינו דברים טובים, מעבר לכל מה שצייינו לעיל צריך לגרום לגוגל להבין שהאתר שלנו הוא לא רק פרצוף יפה, אלא גם אתר איכותי! פה נכנס כל נושא הקישורים, מקדם האתרים עובד מאוד קשה על יצירת קשרים ושיתופי פעולה עם אתרים שונים ברשת בכדי לגייס משם קישורים לאתר המבוקש, זה יכול להיות חיפוש אחר אתר איכותי והטמעת קישור ממנו בחינם, זה יכול להיות ע"י שת"פ עם מקדם אתרים אחר וחילופי קישורים בין אתרי לקוחות וזה יכול להיות אתר שנשלם לו כסף בכדי שיטמיע קישור שלנו אצלו.
הכלל הוא שברגע שיש יותר ויותר אתרים *איכותיים* שמקשרים לאתר שלנו גוגל מבין שהאתר שלנו חייב להיות אתר מעניין לציבור, אם כל כך הרבה אתרים טובים מקשרים אלינו כנראה שיש עניין באתר שלנו ולכן הסיכוי שלנו להתברג בתוצאות החיפוש במקומות גבוהים יהיה גדול יותר.
כמו שנשאל את דיירי הבניין, מה אתם אומרים על שמעון? איך הוא? אם כולם יגידו שמעון בחור זהב אז גם בלי להכיר אותו נהיה בטוחים שהוא אכן בחור זהב!
בדיוק כך האתר שלנו ברשת, יש הרבה אתרים איכותיים שמקשרים אלינו? גוגל בטוח שגם האתר שלנו אתר טוב ואיכותי ולכן יבחר לקדם אותו מאשר אתרים מתחרים.
אז בגדול, מקדם אתרים צריך לדאוג קודם כל לאתר עצמו מה שנקרא ON PAGE, עבודה פנימית על האתר, נראות, אופטימיזציה לכל דף באתר, רספונסיביות, טיפול בתקלות קיימות וכו'.
לאחר שהאתר "פיקס", עוברים לשלב החיצוני, בו אנו דואגים לייצר פרופיל קישורים איכותי דרך אתרים חיצוניים ברשת שיקשרו אלינו ובכך ליצור "שם טוב" לאתר שלנו בעיני גוגל.
מקווה שההסבר היה מועיל ופשוט להבנה בכדי לדעת קצת יותר על מקדם אתרים ותפקידו, שיהיה המון בהצלחה!