שאלות נפוצות
- Home
- שאלות נפוצות
הרבה אנשים שואלים את עצמם מה זה SEO ומה היא תקופת הזמן הנצרכת לקידום, למעשה תקופת הזמן תלויה בלא מעט פרמטרים, אין זמן קבוע שבו נוכל בוודאות לראות את האתר שלנו מתקדם בביטויים שבחרנו. הדבר תלוי בעיקר בדברים הבאים :
- התחום בו אנו עוסקים
- התחרותיות הקיימת בשוק
- מספר המתחרים
- גודל החברות המתחרות והתקציב שלהם
- היסטוריית הקידום באתר שלנו וותק האתר
- התקציב שלנו לקידום
ישנם עוד פרמטרים נוספים אך אלו העיקריים. זמן ממוצע שלוקח לעסקים להתקדם לקראת הדפים הראשונים הוא כשישה חודשים אך שוב ישנם עסקים שיתקדמו מהר או לאט יותר תלוי בפרמטרים שהזכרנו מקודם.
למעשה כל הפרמטרים הם חשובים, מהסיבה הפשוטה שגוגל תמיד משנה את האלגוריתם שלו וכל פעם מייחס משקל חשיבות לפרמטר אחר.
לכן חשוב שנקפיד לעשות הכל כמו שצריך בכל הפרמטרים.
הדברים שעליהם אנו צריכים לתת את הדגש המירבי הם :
- פרופיל קישורים – לבנות פרופיל קישורים איכותי ולדאוג שאתרים עם PR גבוה יקשרו לאתר שלנו במלל הנכון.
- אופטימיזציה – לדאוג שעשינו אופטימיזצית מבנה ותוכן לכל הדפים באתר שלנו בצורה חכמה ושגוגל מבינה בדיוק במה האתר שלנו עוסק ומה אנחנו מציעים לשוק.
עסק חדש מחוייב לגייס לקוחות בזמן המהיר ביותר בכדי להתחיל לראות רווחיות.
לכן כשפותחים עסק יש לקחת בחשבון את הוצאות הפרסום.
קידום בגוגל הוא בהחלט הכלי החזק ביותר בשוק בכדי לגייס לקוחות, הקידום האורגני לעומת הממומן לוקח פרק זמן מסויים עד שרואים את התוצאות לכן בתחילת הדרך יהיה עדיף לשלב בין האורגני לממומן ובכך הקידום הממומן יתרום לקידום האורגני.
בPPC אנחנו למעשה קובעים את התקציב, מה גודל התקציב המומלץ ?
זה אינדיווידואלי לפי התחום בו אנו עוסקים ורמת התחרותיות שיש בשוק.
נוכל לבצע בדיקה בGoogle AdWords ושם לראות את המחיר לפי קליק על הביטויים אותם בחרנו לקדם.
ישנם תחומים תחרותיות מאוד שהמחיר לפי קליק יהיה מאוד גבוה וכך גם התקציב וישנם תחומים ללא תחרות כלל שנוכל לצאת לדרך גם עם תקציב נמוך.
במידה ופעלנו לפי הספר וביצענו קודם לכן מחקר מילות מפתח, סקר שוק וריגול אחר מתחרים, נוכל לקבל תוצאות מעולות באופן מיידי מכיוון שאנו יודעים בוודאות שהביטויים שבחרנו הם על סמך המחקרים שביצענו באופן מקצועי ואלו הם הביטויים הטובים ביותר לקידום.
כמובן שנצטרך תמיד תוך כדי תנועה לבחון את תגובת הקהל לכל ביטוי ואת יחסי ההמרה ולפעול בצורה אסטרטגית בהתאם לתוצאות.
- קישורי FOLLOW – קישורים שאנו מקבלים מאתרים חיצוניים הנותנים גישה לעכביש של גוגל לעבור לאתר שלנו דרך הקישור. קישורים אלו הם בעלי המשקל הגדול ביותר לכן נרצה לקבל כמה שיותר קישורי FOLLOW לאתר שלנו.
- קישורי NO FOLLOW – למעשה אלו גם קישורים מאתרים חיצוניים אך ברגע שהעכביש של גוגל מנסה להיכנס אל אותו הקישור הוא לא יכול, זה קישור חסום. אמנם קישורים אלו הם בעלי משקל נמוך יותר מהFOLLOW אך ליצור פרופיל קישורים שיכולל את שני הסוגים בכדי שפרופיל הקישורים יהיה טבעי.
לעסק חדש כדאי לשלב קידום אורגני וממומן יחד.
מהסיבה הפשוטה שקידום אורגני הוא הקידום היעיל ביותר בעל התוצאות הטובות ביותר אך לוקח זמן במיוחד לעסק חדש להתברג בתוצאות הראשונות לכן נשתמש בקידום הממומן ובכך נגייס לקוחות לעסק כבר מהיום הראשון וגם נתרום לקידום האורגני בגיוס תנועה לאתר שלנו במסגרת הקמפיינים.
אתר רספונסיבי הוא אתר שמותאם לכל סוגי הסמארטפונים, כיום רוב האתרים החדשים מגיעים כבר רספונסיבים ואתרים ישנים פתחו אתר נוסף שיהיה רספונסיבי לכן נוכל לראות שינוי בURL של האתר במקרה הזה.
במידה וביצענו אופטימיזציה טובה לאתר שלנו יהיה לנו יחסית קל להתקדם בגוגל.
מה היא אופטימיזציה טובה ?
לאחר שביצענו מחקר מילות מפתח ואנו יודעים בוודאות מה הם הביטויים הטובים ביותר אותם נרצה לקדם נצטרך להשתמש בהם בדרך ישירה או עקיפה בנתונים הבאים :
- Title
- Description
- H1,H2
- ALT
- תוכן האתר
- דפי נחיתה יעודיים לקידום
באופן הזה גוגל ידע בדיוק איזה מסר אנחנו רוצים למסור בכל דף ודף ובכך יעלה אותנו למעלה בתוצאות החיפוש.
התשובה היא כן, כל אחד יכול בזמן מאוד קצר לפתוח קמפיין באופן עצמאי.
השאלה הגדולה היא אם הקמפיין יצליח ויביא תוצאות, לכן כמו בכל תחום שאנחנו לא מבינים בו עדיף לנו תמיד להעזר במומחה בכדי לא לבזבז סתם כסף ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר.
כמות הקישורים כיום היא לא בעלת משקל כמו בעבר, כמות הקישורים צריכה להיות בהתאם לכמות הקישורים של המתחרים בשוק, כלומר לא הרבה מעליהם ולא הרבה מתחתיהם בכדי שהפרופיל שלנו יראה טבעי.
יש לשים דגש כיום על איכות הקישורים ולא על הכמות מכיוון שגוגל נותן את המשקל הרב ביותר לאיכות האתרים המקשרים אלינו.