קידום אורגני וקידום ממומן

ללא קידום אתרים בגוגל לאתר שלכם אין סיכוי; מנועי החיפוש הם מה שמזרים תנועה של גולשים אל האתר שלכם. הבעיה היא שישנם אתרים רבים המתחרים על תשומת ליבו של הגולש המחפש מידע באינטרנט. תוצאות החיפוש של גוגל כוללות דפים רבים אך הגולשים מתעניינים רק בתוצאות הראשונות. גוגל רוצה להעניק חוויית משתמש חיובית לגולשים ולכן מפעילה שיטת דירוג אשר מטרתה להציג בראש החיפוש את האתרים האיכותיים ביותר ובעלי הרלוונטיות הגבוהה ביותר לתוצאות החיפוש. קידום אתרים, במיוחד קידום אורגני, נועד לפעול בזירה זו – להעלות את איכות האתר ולקשור אותו למילות חיפוש מסוימות על מנת להביא אותו לראש תוצאות החיפוש. קידום אתרים בגוגל משלב קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני הוא כל הפעולות שנועדו לשפר את האתר ולהביא תנועה של גולשים ואילו קידום ממומן מתייחס לתשלום עבור מודעות אשר נועדו להזרים תנועה אל האתר. להלן מספר טיפים לקידום אתרים:

קידום ממומן ואורגני – גם הקידום האורגני וגם הקידום הממומן חשובים ויש להשתמש בתמהיל נכון של שניהם. הקידום הממומן בעצם עוקף את שיטת הדירוג  של גוגל ומביא אתכם למקום בולט בתוצאות החיפוש תמורת תשלום (אך עדיין לפי השיטה של מילות מפתח). זוהי דרך להביא תנועה רבה של גולשים בזמן קצר אפילו שהאתר שלכם נמצא הרחק מאחור בתוצאות החיפוש. אך זה עדיין לא פותר אתכם מקידום אתרים אורגני אשר נועד להביא תוצאות לטווח הארוך.

מטה טאגס (Meta Tags) – חלק מהגדרות האתר, יש לתת כותרת ייחודית לכל דף באתר, כותרת המכילה את מילת המפתח העיקרית של הדף. זה עוזר למנוע החיפוש לסווג את הדף והאתר בכלל וזה הכרחי לקידום אתרים בגוגל. זה כם מתייחס לתיאור כללי של האתר.

קישורים יוצאים – הדעות בנושא קישורים יוצאים שנויות במחלוקת, אך בהחלט סביר שאתר יכלול גם קישורים יוצאים. על מנת לא לפגוע בקידום אורגני יש לעשות אותם במידה. פשוט להקפיד שהם יהיו אמיתיים ורלונטיים עם משמעות אמתית. לא שמים קישור בשביל לשים קישור, רק אם יש סיבה אמיתית. קישורים שנעשו בצורה לא טבעית עלולים לפגוע בדירוג האתר.

קישורים נכנסים – קישורים נכנסים הם דבר חשוב בשביל קידום אתרים בגוגל. ביחוד אם האתר שלכם הוא אתר חדש. מנוע החיפוש מתייחס לזה כמו זוג של הצבעה בעד האתר שלכם. אם יש אתרים שמפנים אליכם אז כנראה שהאתר שלכם הוא בעל משמעות. אך כמובן שאין המשמעות היא שיש לבנות קישורים ללא שליטה; יש להקפיד על קישורים רלוונטיים מאתרים בעלי קשר הגיוני לאתר שלכם. גם חשוב שיהיו אלו אתרים בעלי דירוג גבוה, אתר בעל דירוג נמוך המפנה אליכם שם אתכם באותו המקום כמו האתר המפנה. שימו לב שהקישורים מפנים לדפים שונים באתר שלכם ולא רק לאתר הבית.

מחקר מילות מפתח – חשוב מאוד לבצע מחקר מילות מפתח איכותי ולשלב אותן באתר. מילות המפתח נועדו לצוד את החיפושים שהמשתמשים עושים בגוגל. הן חשובות לקידום אורגני אך אל תשכחו שהן גם חשובות לצורך קידום ממומן. גם כאשר אתם עושים קידום ממומן בגוגל הוא מתמקד במילות חיפוש מסוימות. יש לעשות שימוש חכם במילות מפתח ובכל דף לשתול את מילות המפתח הרלוונטיות ובמידה הנכונה. חזרה מגוחכת על מילות מפתח עלולה רק לפגוע מכיוון שהיא נתפסת כמניפולציה על מנועי החיפוש.

תוכן – חשוב לשמור על תוכן איכותי ועדכני. אל תחשבו רק על מנועי החיפוש אלא גם על הגולשים שמחפשים ערך מעניין. הקפידו על כמות גדולה של תוכן, לא משוכפל, ושמתעדכן כל הזמן.

small_c_popup.png

לייעוץ חינם - השאירו פרטים